bledo_modry bledo_modry bledo_modry biely bledo_modry
Dnes je 24. 02. 2020
meniny má Matej
zajtra Frederik,Frederika

Projekty

Projekt Erasmus+
KA219 - Strategické partnerstvá pre školské vzdelávanie CSVUO


Projekt Erasmus days 2019
– Prehľad úspešne realizovaných projektov z programu Erasmus+ za roky 2014 – 2020

Aktuality

Informácie o prijímacích skúškach a kritériá pre prijatie uchádzačov o štúdium do 1. ročníka v školskom roku 2020/2021
(15. 01. 2020)


Maturita 2020 – externá časť a písomná forma internej časti maturitnej skúšky
(16. 09. 2019)


2% dane z príjmov pre našu školu
(06. 02. 2020)


Etudy z dreva 2020
(20. 02. 2020)


Hodnotenie sociálnej klímy v strednej škole
(20. 02. 2020)


Prevencia šikanovania a kyberšikanovania
(20. 02. 2020)


Modrý gombík 2020
(20. 02. 2020)


Lyžiarsky a snowboardový kurz
(18. 02. 2020)


Aký bol tohtoročný Valentín?
(18. 02. 2020)


Ďalší úspech pre Alžbetu Štetiarovú
(18. 02. 2020)


Workshop olejomaľby s akademickým maliarom Stanislavom Lajdom
(12. 02. 2020)


Uplatnenie – po stopách absolventov
(12. 02. 2020)


Pozvánka na výstavu – Iniciála
(12. 02. 2020)


Cesta Magdalény Robinsonovej – pozeranie sa do tváre holokaustu
(06. 02. 2020)


Čo môže urobiť mladý človek, aby sa v tejto krajine žilo lepšie
(06. 02. 2020)


Okresné kolo súťaže Shakespeare´s Day
(06. 02. 2020)


AMFO 2020
(06. 02. 2020)


Komentovaná prehliadka ku výstave „Obraz“
(04. 02. 2020)


Teendesign 2019
(29. 01. 2020)


Oživovanie tradícií v súčasnom dizajne
(28. 01. 2020)


Úspech našej študentky v Okresnom kole Olympiády v anglickom jazyku
(28. 01. 2020)


Medzinárodná súťaž CS.KOMIKS.19 má svojich víťazov
(16. 01. 2020)


Valentín 2020
(15. 01. 2020)


Maratón písania listov – Write for Rights
(14. 01. 2020)


Škola bez nenávisti – vyhodnotenie interného auditu
(13. 01. 2020)


Študentské voľby do Národnej rady Slovenskej republiky
(13. 01. 2020)


Erasmus+ - Príprava žiakov na odbornú prax v Londýne
(13. 01. 2020)


Serigrafický Art Workshop
(13. 01. 2020)


Na Medzinárodnú cenu vojvodu z Edinburghu má tento rok našliapnuté 15 statočných
(13. 01. 2020)


Aká bola Vianočná party?
(13. 01. 2020)


Vianočné ozdoby zo zbierok Slovenského múzea dizajnu – Vitrína
(13. 01. 2020)


Pozvánka na výstavu „Pod jedličkou“
(13. 01. 2020)


INEKO – Aktuálne hodnotenie základných a stredných škôl
(18. 12. 2019)


PF 2020
(18. 12. 2019)


Hviezdoslavov Kubín – školské kolo
(18. 12. 2019)


Pozvánka na obhajoby polročných samostatných prác
(16. 12. 2019)


Noc v škole
(16. 12. 2019)


Mikuláš 2019
(13. 12. 2019)


Oslavovali sme 10. výročie založenia školy
(13. 12. 2019)


Olympiáda ľudských práv – školské kolo
(13. 12. 2019)


O dobrých knihách a Vianociach
(12. 12. 2019)


Medzinárodný deň ľudských práv
(12. 12. 2019)


Oživovanie tradícií v súčasnom dizajne – modrotlač
(11. 12. 2019)


Vianočný Malý trh 2019
(11. 12. 2019)


Tridsať rokov slobody a demokracie očami žiakov
(10. 12. 2019)


Netradičná návšteva v škole
(05. 12. 2019)


Dodržiavanie ľudských práv
(04. 12. 2019)


Červené stužky 2019
(04. 12. 2019)


Finančná olympiáda
(04. 12. 2019)


BEST IN ENGLISH po šiestykrát
(02. 12. 2019)


Prevencia drogových závislostí
(02. 12. 2019)


Keď listy menia životy ľudí
(29. 11. 2019)


Pohodlný Mikuláš
(29. 11. 2019)


Workshop plstenia
(29. 11. 2019)


Návšteva Múzea Andreja Kmeťa v Martine
(29. 11. 2019)


Učíme ako myslieť, nie čo si myslieť...
(26. 11. 2019)


Trestnoprávna zodpovednosť mládeže
(26. 11. 2019)


Piece of Art – špeciálne vydanie časopisu
(22. 11. 2019)


Pozvánka na výstavu – Ilustrácia
(22. 11. 2019)


Židia v Žiline
(22. 11. 2019)


Olympiáda v anglickom jazyku – školské kolo
(22. 11. 2019)


Juniorskí iBobríci
(22. 11. 2019)


Imatrikulácie žiakov 1. ročníka
(22. 11. 2019)


Workshop sieťotlače
(22. 11. 2019)


Stano Lajda spomína...
(14. 11. 2019)


Deň otvorených dverí 2019
(14. 11. 2019)


Erasmus+ Mobilita žiakov v Novom Jičíne
(12. 11. 2019)


Buď ako Bohuš – nakresli komiks a vyhraj
(11. 11. 2019)


Už sa to blíži...
(18. 10. 2019)


Pozvánka na rodičovské združenie
(05. 11. 2019)


Voľba členov do rady školy z radov rodičov
(05. 11. 2019)


Prípravný kurz kreslenia – úvodná hodina
(05. 11. 2019)


Tridsať rokov slobody a demokracie
(05. 11. 2019)


IT Fitness test – vyhodnotenie
(31. 10. 2019)


Nadácia Orange – Z dát do reality
(30. 10. 2019)


Strašidelná Halloweenpárty
(30. 10. 2019)


Týždeň celoživotného učenia
(30. 10. 2019)


Záložka do knihy spája slovenské školy – Osobnosti, ktoré sa zaslúžili o demokraciu
(30. 10. 2019)


Erasmus+ - Výber žiakov 3. ročníka na odbornú prax do Veľkej Británie ukončený
(30. 10. 2019)


Odborná exkurzia do Florencie
(29. 10. 2019)


Erasmus Days 2019
(29. 10. 2019)


Škola bez nenávisti – interný audit
(29. 10. 2019)


Erasmus+ - Pracovné stretnutie k projektu Trojhlas
(29. 10. 2019)


Odborná exkurzia do Prahy
(29. 10. 2019)


Vzdelávanie v oblasti inovačných a podnikateľských zručností II.
(29. 10. 2019)


NÚCEM – Pridaná hodnota vo vzdelávaní
(29. 10. 2019)


Pocta Vincentovi Hložníkovi
(29. 10. 2019)


2D umenie pre zdravotne znevýhodnených žiakov
(29. 10. 2019)


Odborná exkurzia do Londýna
(29. 10. 2019)


Dni nezábudiek 2019
(29. 10. 2019)


Mladí vo večnosti
(21. 10. 2019)


Budatínsky rínok 2019
(21. 10. 2019)


Digitálna škola
(21. 10. 2019)


Erasmus+ Mobilita pedagogických zamestnancov
(21. 10. 2019)


Nie je všetko pravda, čo sa zdieľa II.
(21. 10. 2019)


Burza informácií
(18. 10. 2019)


Jaroslav Uhel a jeho umelecká činnosť
(18. 10. 2019)


Vyhodnotenie testovania profesijnej orientácie
(18. 10. 2019)


Možnosti vysokoškolského štúdia očami našich absolventov
(18. 10. 2019)


Erasmus+ Think critically
(18. 10. 2019)


Pozvánka na výstavu 3D v 2D
(02. 10. 2019)


Biela pastelka
(01. 10. 2019)


Európsky týždeň odborných zručností 2019
(30. 09. 2019)


Efektívne učenie
(30. 09. 2019)


Európsky deň jazykov
(30. 09. 2019)


Festival fotografie
(30. 09. 2019)


Hory kníh, túra za literami... a mať tak foťák v ruke...
(30. 09. 2019)


FIGURAMA 2019
(30. 09. 2019)


Adaptačný kurz žiakov 1. ročníka
(30. 09. 2019)


Máme ďalších ocenených dofákov
(24. 09. 2019)


Súťaž „Klasici v komikse“ má svojich víťazov
(24. 09. 2019)


Expedícia DofE
(23. 09. 2019)


Nie je všetko pravda, čo sa zdieľa
(23. 09. 2019)


Štúdium v zahraničí
(23. 09. 2019)


Tibor Uhrín v žilinskej SŠUP-ke
(23. 09. 2019)


Cesta k emocionálnej zrelosti
(16. 09. 2019)


Škola priateľská k deťom
(06. 09. 2019)


Netradičný začiatok nového školského roka pre prváka Ivana
(05. 09. 2019)


Základné informácie pre uchádzačov o štúdium v školskom roku 2020/2021
(05. 09. 2019)


Záujmová činnosť v školskom roku 2019/2020
(03. 09. 2019)


Začiatok školského roka 2019/2020 – informácie
(19. 08. 2019)


Zmena názvu školy
(20. 08. 2019)


Pozvánka na rodičovské združenie – rodičia žiakov 1. ročníka
(19. 08. 2019)


Stravovanie v Školskej jedálni pri Gymnáziu, Veľká okružná 22, Žilina
(19. 08. 2019)


Pozvánka na výstavu
(05. 08. 2019)


Úvod Aktuality Škola Štúdium Študenti Galéria Kontakt
triedy rozvrh suplovanie známky školský poriadok maturita klauzúrna práca výchovný poradca


Zriaďovateľ:

Partneri školy:
artregister

PGU

CAR
Register umeleckých
diel a umelcov


Nadácia
Nadácia KUBIKUM



Ochrana osobných údajov



Klauzúrna práca

 

Polročná samostatná práca a ročníkový projekt (klauzúrna práca)

Polročná samostatná práca je súborná polročná práca z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe, ktorá sa realizuje a hodnotí na konci 1. polroka školského roka. Polročnú samostatnú prácu prezentuje žiak 1. ročníka na vyučovaní hlavného odborného predmetu a žiak 2., 3. a 4. ročníka pred komisiou.

Ročníkový projekt (klauzúrna práca) je súborná záverečná práca z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe, ktorá sa realizuje a hodnotí na konci klasifikačného obdobia. Klauzúrnu prácu prezentuje žiak 1., 2. a 3. ročníka na konci školského roka pred komisiou.

 

Žiak zúročí v polročnej samostatnej práci a v klauzúrnej práci svoje skúsenosti, zručnosti, výtvarné techniky, estetické poznatky a technické postupy, ktoré nadobudol počas uplynulého polroka počas vyučovania odborných umeleckých predmetov. Realizácia polročnej samostatnej práce sa koná v časovom rozpätí min. dvoch až troch týždňov a realizácia ročníkového projektu (klauzúrnej práce) sa koná v čase jedného týždňa na hodinách praktických umeleckých predmetov, pričom žiak realizuje polročnú samostatnú prácu a klauzúrnu prácu v priestoroch školy pod vedením učiteľov odborných umeleckých predmetov.

Polročná samostatná práca/ klauzúrna práca nie je akceptovaná a hodnotená, ak ju žiak vypracoval doma a  bez konzultácie svojho odborného učiteľa. Termíny zadania, odovzdania návrhov, textovej časti, realizácie, inštalácie a obhajoby polročnej samostatnej práce a klauzúrnej práce schváli riaditeľ školy na návrh vedúceho PK.

 

Súčasti polročnej samostatnej práce/ klauzúrnej práce:

  • návrhy – ideové prieskumy, štúdie, príprava na realizáciu,
  • textová časť – písomné spracovanie zadanej témy podľa manuálu, spracovanie údajov a informácií o probléme (vrátane finančného plánu), rešerš, resumé v anglickom jazyku v 3. a 4. ročníku (uvedené na záver polročnej samostatnej práce/ klauzúrnej práce),
  • realizácia vybraných návrhov v tlačenej, resp. digitálnej podobe,  
  • inštalácia, obhajoba.

 

Kritériá hodnotenia polročnej samostatnej práce a klauzúrnej práce: dodržanie témy, dodržanie pracovného postupu, množstvo a kreativita spracovania návrhov, správnosť technologického postupu, samostatnosť, originalita, čistota technického prevedenia, plnenie stanovených termínov.

 

Polročná samostatná práca/ klauzúrna práca sa hodnotí percentami v uvedených oblastiach:

  • návrhy,
  • textová časť,
  • realizácia,
  • obhajoba.

 

Členovia komisie hodnotia jednotlivé oblasti polročnej samostatnej práce/ klauzúrnej práce v rozpätí od 0 % do 100 % podľa váhy, ktorú určí vedúci PK. Celkové hodnotenie polročnej samostatnej práce/ klauzúrnej práce z hlavného odborného predmetu sa vypočíta podľa súčtu percentuálneho vyjadrenia váhy, ktorá sa prikladá jednotlivým oblastiam, napr. návrhy (0 % - 80 %) a textová časť  (0 % - 20 %). Celkové hodnotenie polročnej samostatnej práce/ klauzúrnej práce z umeleckej praxe sa vypočíta podľa súčtu percentuálneho vyjadrenia váhy, ktorá sa prikladá jednotlivým oblastiam, napr. realizácia (0 % - 90 %) a obhajoba (0 % - 10 %). Výsledné hodnotenie (vyjadrené známkou) sa zaznamená do hodnotenia hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe (ako podklad pre komisionálne hodnotenie žiaka z profilového predmetu a umeleckej praxe).

 

Celkové hodnotenie polročnej samostatnej práce/ klauzúrnej práce:

 

Percentá

Výsledná známka

100 % - 90 % 

výborný

89 % - 75 % 

chválitebný

74 % - 50 %

dobrý

49 % - 30 %

dostatočný

29 % - 0 %

nedostatočný

 

 

Podmienky hodnotenia polročnej samostatnej práce/ klauzúrnej práce: 

  • Ak žiak z vážnych zdravotných dôvodov vymešká v klasifikačnom období vyučovacie hodiny z hlavného odborného predmetu alebo umeleckej praxe, musí vyučujúcemu odovzdať všetky chýbajúce práce v súlade s učebnými osnovami a tematickým výchovno-vzdelávacím plánom do termínu odovzdania polročnej samostatnej práce a klauzúrnej práce, stanoveného vyučujúcim a schváleného v príslušnej predmetovej komisii.
  • Ak žiak nesplní vyššie uvedenú podmienku v stanovenom termíne, riaditeľ školy nedá súhlas na vykonanie komisionálnej skúšky z profilového predmetu a umeleckej praxe pre nesplnenie podmienok klasifikácie z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe. Riaditeľ školy určí na jeho klasifikovanie náhradný termín a to spravidla tak, aby klasifikácia mohla byť ukončená najneskôr do dvoch mesiacov po skončení prvého polroka a v poslednom týždni augusta v druhom polroku.
  • Ak žiak jednu časť polročnej samostatnej práce (napr. návrhy alebo realizácia) neodovzdá do stanoveného termínu bude hodnotený z polročnej samostatnej práce známkou nedostatočný.
  • Ak žiak jednu časť ročníkového projektu (napr. návrhy alebo realizácia) neodovzdá do stanoveného termínu bude neklasifikovaný. Uvedené hodnotenie má za následok neklasifikáciu žiaka z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe na konci školského roka.
  • Ak žiak počas realizácie ročníkového projektu vymešká zo zdravotných dôvodov 30 % a viac hodín z celkovej dotácie na klauzúrnu prácu, zodpovedný vyučujúci podá návrh na predĺženie času na vyhotovenie práce a žiak vykoná komisionálnu skúšku v náhradnom termíne.
  • Opravná skúška z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe nie je na konci druhého polroka príslušného školského roka povolená. Zákonný zástupca žiaka alebo plnoletý žiak v prípade hodnotenia z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe na konci druhého polroka známkou nedostatočný, môže požiadať o opakovanie ročníka.
  • Žiak, ktorý bez závažných dôvodov nepríde na komisionálnu skúšku a neospravedlní sa sám alebo prostredníctvom zákonného zástupcu najneskôr v deň konania skúšky sa klasifikuje z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe stupňom prospechu nedostatočný.
  • Žiak môže požiadať riaditeľa školy v súlade so školským zákonom o vykonanie komisionálnej skúšky v náhradnom termíne z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe. Komisionálna skúška bude pozostávať z obhajoby klauzúrnej práce a hodnotenia výtvarných prác za príslušné hodnotiace obdobie, ktoré určí vyučujúci hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe.
  • Ak žiak úspešne neobháji ročníkový projekt, t.j. je hodnotený známkou nedostatočný, výsledná známka sa započíta do priemeru známok z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe, ktoré žiak získal za posledné hodnotiace obdobie.
  • Preukázateľné vykrádanie výtvarných nápadov a technických riešení, kopírovanie cudzích a prác, plagiátorstvo, sťahovanie z internetu bez udania zdroja, resp. autora predstavuje porušenie zákona č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších predpisov a porušenie Čl. 2 ods. 3 písm. gg) Školského poriadku Súkromnej školy umeleckého priemyslu v Žiline, za uvedené porušenie školského poriadku sa žiakovi udelí opatrenie vo výchove.
  • Polročnú samostatnú prácu a ročníkový projekt je žiak povinný archivovať na školskom elektronickom úložisku alebo na externom disku v náhľade (vo formáte PDF) podľa pokynov vyučujúcich odborných predmetov.
  • Na návrh predsedu komisie pre hodnotenie ročníkových projektov môže riaditeľ školy udeliť na konci školského roka pochvalu za najlepšie navrhnuté a spracované klauzúrne práce.

 

Klasifikácia polročnej samostatnej práce a ročníkového projektu (klauzúrnej práce):

Stupňom 1 – výborný sa žiak klasifikuje, ak je v odborných činnostiach veľmi aktívny. Pracuje tvorivo, samostatne, plne využíva svoje osobné predpoklady a veľmi úspešne ich rozvíja v individuálnych a kolektívnych prejavoch. Jeho prejav je esteticky pôsobivý, originálny a precítený. Osvojené vedomosti, zručnosti a návyky a individuálny rozvoj umeleckých schopností aplikuje tvorivo v nových úlohách. Má výrazne aktívny záujem o umenie a estetiku a prejavuje aktívny vzťah k nim. Úspešne si rozvíja estetické cítenie.

 

Stupňom 2 – chválitebný sa žiak klasifikuje, ak je v odborných činnostiach aktívny, tvorivý, prevažne samostatný na základe využívania svojich osobnostných predpokladov, ktoré úspešne rozvíja v individuálnom a kolektívnom prejave. Jeho prejav je esteticky pôsobivý a má len menšie nedostatky z hľadiska požiadaviek učebných osnov. Žiak osvojené vedomosti, zručnosti a návyky a individuálny rozvoj umeleckých schopností aplikuje prevažne tvorivo v nových úlohách. Má aktívny záujem o umenie a estetiku. V požadovanej miere si rozvíja estetické cítenie.

 

Stupňom 3 – dobrý sa žiak klasifikuje, ak je v odborných činnostiach menej aktívny, tvorivý, samostatný a pohotový. Nevyužíva dostatočne tvorivo a samostatne svoje osobné predpoklady a schopnosti v individuálnom a kolektívnom prejave. Jeho prejav je málo pôsobivý, dopúšťa sa v ňom chýb. Jeho vedomosti, zručnosti a návyky majú častejšie medzery a pri ich aplikácii potrebuje pomoc učiteľa. Nemá dostatočne aktívny záujem o individuálny rozvoj umeleckých schopností, umenie a estetiku. Nerozvíja dôslednejšie svoje estetické cítenie.

 

Stupňom 4 – dostatočný sa žiak klasifikuje, ak je v odborných činnostiach málo aktívny a tvorivý. Rozvoj jeho osobných predpokladov a jeho prejav sú málo uspokojivé. Úlohy rieši s častými chybami. Svoje minimálne vedomosti a zručnosti aplikuje len s veľkou pomocou. Prejavuje veľmi malú snahu o individuálny rozvoj umeleckých schopností a záujem o činnosti, nerozvíja svoje estetické cítenie.

 

Stupňom 5 – nedostatočný sa žiak klasifikuje, ak je v odborných činnostiach prevažne pasívny. Rozvoj jeho schopností je neuspokojivý. Jeho prejav je zväčša chybný a nemá estetickú hodnotu. Minimálne osvojené vedomosti a zručnosti nevie aplikovať. Neprejavuje záujem o činnosti a nevyvíja potrebné úsilie rozvíjať svoje estetické cítenie a vedome zanedbáva svoje umelecké schopnosti a rozvoj.

 

Ing. Václav Dostálek, riaditeľ školy

© Copyright 2017 CENTRAL ART REGISTER s.r.o., Všetky práva vyhradené