Počas súvislej umeleckej praxe žiakov 2. ročníka sa podarilo zrealizovať viacero zmysluplných a tvorivých aktivít. Jednou z hlavných úloh bolo maľovanie plota v areáli školy, čím sa výrazne prispelo k vizuálnemu skrášleniu vonkajšieho prostredia. V rámci praxe sa venovala pozornosť aj interiéru – upravovali sa priestory školy, aby pôsobili prívetivejšie a inšpiratívnejšie, napr. revitalizácia učebne pre vyučovanie digitálnych predmetov.
Súčasťou praxe bolo aj navrhovanie interiérových riešení pre základnú školu na sídlisku Solinky. Vďaka tomuto zadaniu vznikli viaceré návrhy, ktoré vychádzali z reálnych potrieb detského prostredia a zároveň umožnili uplatniť fantáziu a praktické zručnosti. Nechýbala ani práca na malých grafikách a návrhoch upomienkových predmetov. Zaujímavou úlohou bola tvorba kokárd určených pre automobilové podujatie, kde sa spojila zručnosť s dizajnovým prístupom.
Na záver praxe zaznelo odporúčanie zo strany žiakov, aby sa v budúcnosti odborná prax realizovala vo firmách a podnikoch už v 2. ročníku. Vedenie školy tento návrh prijalo a v školskom roku 2025/2026 sa ním bude ďalej zaoberať v snahe skvalitniť praktickú výučbu a posilniť prepojenie školy s praxou.
PaedDr. Peter Majer, MBA