Sebahodnotenie a meranie kvality školy

Autoevalváciu považujeme za účinný nástroj na zvýšenie kvality školy. Analýza výsledkov spätnej väzby od žiakov, rodičov a zamestnancov vytvára pre vedenie školy možnosť regulovať a nastavovať účinné vnútorné procesy v oblasti riadenia a organizácie práce. Sebahodnotenie a meranie kvality školy realizujeme v Súkromnej škole umeleckého priemyslu v Žiline od školského roku 2016/2017, kedy sme nastavili autoevalvačné mechanizmy, ktoré vychádzajú z plánovaných a systematicky uskutočňovaných sebahodnotiacich procesov.

Dňa 30. augusta 2023 sme vyhodnotili výsledky autoevalvácie za školský rok 2022/2023, realizovanej v oblastiach – kultúra školy z pohľadu učiteľov a rodičov, wellbeing žiakov a hodnotenie úrovne výchovy a vzdelávania žiakmi 4. ročníka. Výsledky prieskumov potvrdili, že súčasná kultúra školy pozitívne vplýva na jej rozvoj, očakávania rodičov zo spolupráce so školou sú naplnené a sociálna klíma prináša žiakom pri vzdelávaní spokojnosť, motiváciu a aktivitu. Žiaci a rodičia pozitívne vnímajú podporu wellbeingu vo vzdelávaní.

Z vyhodnotenia online dotazníkov, ktoré boli administrované v júni 2023, vyplynuli o.i. uvedené závery:

– 71,4 % rodičov hodnotí kvalitu práce vedenia školy ako veľmi dobrú,

– 85,7 % rodičov hodnotí účinnosť prezentácie školy na verejnosti za nadpriemernú,

– 97,1 % rodičov považuje informovanosť vedenia školy o organizácii vzdelávania za efektívnu a účinnú,

– 91,3 % učiteľov pozitívne hodnotí prácu školského podporného tímu,

– 91,3 % učiteľov úspešne uplatňuje aktivizujúce vyučovacie metódy vo vzdelávaní,

– 81,1 % žiakov zažíva v škole úspech,

– 87,3 % žiakov oceňuje aktivitu učiteľov v poskytovaní spätnej väzby,

– 93,7 % žiakov sa cíti v škole dobre a bezpečne,

– 97,5 % žiakov má v škole aspoň jedného učiteľa, na ktorého sa môže obrátiť so žiadosťou o pomoc,

– 74,4 % žiakov 4. ročníka vyjadrilo spokojnosť s dodržiavaním ľudských práv v škole.

Súčasťou dotazníkov ku hodnoteniu úrovne výchovy a vzdelávania podľa školských vzdelávacích programov žiakmi 4. ročníka a dotazníkov na hodnotenie kultúry školy rodičmi boli odporúčania, ktoré sa stali podnetom na zlepšenie podmienok výchovy a vzdelávania v nasledujúcom období. Ďakujeme žiakom, rodičom a zamestnancom za poskytnutú spätnú väzbu. Zámerom vedenia školy je pokračovať v nastavenom systéme merania kvality školy aj v školskom roku 2023/2024.

PaedDr. Peter Majer