Dištančné vzdelávanie a práca pedagógov

Dňa 01. 02. 2021 sme vstúpili do 2. polroka školského roka 2020/2021 za nezmenených podmienok dištančného vzdelávania a pokračujúceho mimoriadneho prerušenia vyučovania spôsobeného nákazou COVID-19. V aktuálnej nepriaznivej epidemiologickej situácii oceňujeme najmä prácu našich kolegov a kolegýň, ktorí venujú dištančnému vzdelávaniu žiakov nielen svoj pracovný čas.

Vo výchovno-vzdelávacej činnosti uplatňujú nové vzdelávacie stratégie a pedagogické prístupy zamerané na aktivitu, motiváciu a samostatnosť žiakov, ale aj osvedčené vyučovacie metódy a formy práce z prezenčného vzdelávania, ktoré rozšírili do online priestoru. Súčasťou dištančného vzdelávania sa stali online konzultácie, video chaty, workshopy, didaktické testy, autotesty, pracovné listy, projekty, vizualizácie, animácie, prezentácie, konverzačné cvičenia, didaktické hry, audio a video nahrávky, práca s multimédiami, odbornou literatúrou, internetovými zdrojmi a pod.

Výsledkom kooperácie so žiakmi sú o. i. výtvarné práce, návrhy a realizácie výtvarných riešení a projektov, technická dokumentácia, materiálové skúšky, kresby, tutoriály, 2D a 3D vizualizácie, ale aj teoretické vedomosti z dejín výtvarnej kultúry, technológie, teórie dizajnu, technického kreslenia, typografie, základov fotografovania a pod. Svoje miesto v online priestore našlo aj jazykové vzdelávanie, vyučovanie prírodovedných a spoločenskovedných predmetov.

Napriek tomu, že Súkromná škola umeleckého priemyslu v Žiline má špecifický obsah odborného vzdelávania, naši kolegovia v čase dištančného vzdelávania úspešne vzdelávajú žiakov podľa schválených školských vzdelávacích programov a dodržiavajú zadefinovaný obsahový a výkonový štandard. 

PaedDr. Peter Majer

Ukážka projektového vyučovania z dejín výtvarnej kultúry – Michal Mordel, III.A