Podpora wellbeingu vo vzdelávaní

Priaznivá sociálna klíma a sociálne vzťahy založené na dôvere, podpore, vzájomnej pomoci a tolerancii odlišností pozitívne ovplyvňujú životnú spokojnosť žiakov a pedagógov, ich wellbeing a kvalitu života, zároveň pozitívne vplývajú na ich výkonnosť a školskú úspešnosť. Problematika duševného zdravia patrí medzi hlavné priority Súkromnej školy umeleckého priemyslu v Žiline v školskom roku 2022/2023.

V súlade s aktuálnym smerovaním školy bola prijatá „Stratégia podpory wellbeingu vo vzdelávaní na roky 2022 – 2024“, ktorá identifikuje oblasti podpory a podmienky pre rozvoj wellbeingu žiakov a pedagógov.

Prvou skupinovou aktivitou sa stalo aktualizačné vzdelávanie pedagógov s názvom „Podpora wellbeingu vo vzdelávaní“, ktorého úvodnú fázu absolvovali na konci letných prázdnin. Obsah programu je zameraný na celkovú pracovnú spokojnosť, schopnosť zvládať vzniknuté záťažové situácie a sebadôveru vo vlastné profesijné schopnosti.

Aktualizačné vzdelávanie sa organizuje v rozsahu 20 hodín v súlade so zákonom č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Vzdelávací program bude realizovaný školskou psychologičkou počas školského roka 2022/2023.

PaedDr. Peter Majer, výchovný poradca