Polročné samostatné práce

Aktuálne hygienicko-epidemiologické opatrenia a prebiehajúce dištančné vzdelávanie spôsobené nákazou COVID-19 neohrozili realizáciu komisionálnych skúšok z hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe, ktoré pravidelne realizujeme na prelome kalendárnych rokov podľa príslušných ustanovení školského zákona.

Realizácia, prezentácia a hodnotenie polročných samostatných prác sú neoddeliteľnou súčasťou klasifikácie žiakov Súkromnej školy umeleckého priemyslu v Žiline z výtvarnej prípravy, navrhovania, fotografického dizajnu, umeleckej praxe, dizajnérskej praxe a videotvorby. Žiaci individuálne pracujú podľa zadaní na 2D a 3D výtvarných návrhoch a realizáciách, ktoré riešia v spolupráci s vyučujúcimi profilového predmetu a umeleckej praxe. Tento školský rok boli zadania prispôsobené aktuálnej nepriaznivej situácii, podmienkam dištančného vzdelávania a odporúčaniam Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR na realizáciu komisionálnych skúšok.

Žiaci z pohodlia svojich domovov prezentovali a obhajovali vo virtuálnom priestore výtvarné práce, ktoré posudzovali menovaní členovia skúšobných komisií. Každý ročník a študijný odbor bol prezentovaný zaujímavou témou; od abstrakcie, štylizácie a geometrizácie tvarov a rôznych štruktúr v druhom ročníku, boli v treťom ročníku zastúpené náročnejšie témy na spracovanie – „Nekonvenčný portrét/ autoportrét“ u fotografov, „Vrstvy, vrstvenie“ u dizajnérov, „Ilustrácia“ u výtvarníkov a „Typodžungľa“ u grafikov.

Špecifické témy priniesli zadania pre štvrtákov – dizajnérsky „Redizajn“, reklamný „Festival“ a grafická téma „To musíš ochutnať!“. Naši maturanti prekvapili nielen svojou kreativitou a originalitou spracovaných výstupov, ale aj zaujímavými počítačovými vizualizáciami a podpornou dokumentáciou. Veríme, že rovnako kvalitne a profesionálne budú spracované a obhájené maturitné práce. Pred termínom uzatvorenia klasifikácie za 1. polrok školského roka 2020/2021 sa odprezentujú aj naši prváci, ktorí riešia spoločnú tému „Výrazové a vyjadrovacie prostriedky“.

Vedenie školy ďakuje všetkým pedagogickým zamestnancom, ktorí sa podieľali na realizácii a hodnotení polročných samostatných prác v aktuálnom období. Ich práca v čase dištančného vzdelávania bola rovnako náročná ako výsledné realizácie a vizualizácie našich žiakov.

PaedDr. Peter Majer

ukážka č. 1