Erasmus+ Digital STEAM

Štruktúrované vzdelávacie kurzy v zahraničí majú veľký význam pre rozvíjanie kľúčových kompetencií pedagogických zamestnancov Súkromnej školy umeleckého priemyslu v Žiline najmä v oblasti celoživotného vzdelávania a v procese stredoškolského odborného vzdelávania umeleckého zamerania. V termíne 09. 10. 2021 – 17. 10. 2021 sa Ing. Šimon Klačko, Ing. Jakub Záhorák a Mgr. art. Martin Záhumenský zúčastnili vzdelávacieho kurzu v Estónsku s názvom „Digital STEAM – Teaching integrated science, arts and mathematics with digital devices“, ktorý bol realizovaný v rámci aktuálneho projektu Erasmus+ „Zlepšenie kvality vyučovania odborných predmetov umeleckého zamerania IV“.

Vzdelávací kurz bol zameraný na využitie moderných digitálnych technológií vo vyučovaní umeleckých praktických predmetov a na zdokonalenie jazykových zručností učiteľov odborných predmetov, skúmal rôzne aspekty efektivity a dopadu didaktickej techniky na výchovno-vzdelávací proces. Kurz zabezpečila partnerská organizácia Euneos, Vantaa (Fínsko). Účastníci kurzu získali nové vedomosti a zručnosti, ktoré využijú vo vyučovacom procese, napr. aplikácia nových metód vzdelávania s využitím digitálnych technológií a online nástrojov, rozvíjanie kritického myslenia a praktických zručností žiakov pri používaní digitálnych technológií v dizajne a umení, realizácia projektového vyučovania prostredníctvom online aplikácií a elektronického portfólia, využívanie digitálnych technológií na zvýšenie motivácie žiakov do vzdelávania a pod.

Na základe účasti našich kolegov na vzdelávacom kurze v Talline sme inovovali materiálno-technické zabezpečenie vyučovania a zakúpili nové 3D tlačiarne, vizualizér, vákuový lis, laserovú rezačku, tablety a ďalšiu didaktickú techniku potrebnú pre vyučovanie odborných umeleckých predmetov. Kolegovia prezentovali nové nápady na zefektívnenie vyučovania, ktoré budeme aplikovať vo výchovno-vzdelávacom procese v nasledujúcom období. Účasť kolegov na vzdelávacom kurze prepojila odborné umelecké vzdelávanie s aktívnym využívaním informačno-komunikačných technológií vo vyučovaní.

PaedDr. Peter Majer